Senarai Blog Saya

Kawan-kawan THE SECRETHIO

Masa Itu Ikan Emas


Get your own Digital Clock

Selasa, 22 Mei 2012

Ada ke Doa Wanita Ketika Haid??

Assalamualaikum semua! =))) Hari ni zatty nak kongsi sesuatu yang sangat penting untuk kaum hawa yang ayu lagi jelita sekalian! Normal kan setiap bulan hamba Allah yang bergelar wanita mesti ABC (Allah Bagi Cuti). Masa tu korang ada baca doa tak? Haa jangan tak tahu wujud tau doa masa ABC tu. Apa doanya? Jom sama-sama berlatih baca. Dah ingat nanti senang la nak terus baca kan. =)

"Alhamdulillahi ala kulli halin wa astaghfirullah min kulli zanbin"


Maksudnya : "Segala puji bagi Allah atas segala hal dan Ya Allah aku memohon keampunan kepadaMu dari segala dosa-dosaku."

Apa kelebihan doa ni? Apa yang kita dapat kalau kita baca bila keluar darah haid? ;) Banyak kelebihan yang Allah bagi dekat wanita tau. Okai, jom baca kelebihan-kelebihan doa ni.

1) Sepanjang haid mendapat pahala seperti beribadat.
2) Selamat dari azab neraka.
3) Mendapat pahala 40 orang syahid.
4) Mudah meniti titian sirat.
5) Dimudahkan perjalanan darah haid.

Haaa.. macam mana? Lepas ni nak baca tak? Kalau tak baca, tak dapat la hadiah-hadiah yang Allah dah janjikan tu. Best kan jadi wanita ni. Macam-macam yang kita dapat kan. Jangan lupa amalkan ya! Dan jangan lupa bagi tahu mak, kakak, adik perempuan, saudara-saudara perempuan, kawan-kawan perempuan korang pasal doa ni tau. Tak rugi pun kalau kita kongsi ilmu kan? Sama-sama dapat pahala. SELAMAT BERAMAL~ ^_^


Kalau korang amalkan doa ni insyaallah
senggugut hilang.
Kita yakin dengan Allah, Allah mudahkan kita.
INSYAALLAH. =)



Dah Intai "THE SECRETHIO"? Jom Klik Like. TY! ^_^

14 ulasan:

P U C A T berkata...

nice info.
sharing is caring :)

_NisaFuzi_ berkata...

tq ! sangat berguna !

Zatty Lutfi berkata...

Terima kasih sudi singgah dan baca. =))

✿Lady Ainaa ✿ berkata...

owh, terima kasih sharekan perkara ni... selama ni ena tak tahu doa2 yg kita boleh guna ktika datang bulan...

semoga kita menjadi muslimah yg sejati..^.^

Nabila Aziz berkata...

good info :P

Zatty Lutfi berkata...

Lady Ainaa ; Sama-sama. Sebelum ni pun zatty tak tau. So bila dah tau nak jugak la kongsi ilmu ni kan. Hehe. Thanks sudi singgah dan follow. ^_^

Zatty Lutfi berkata...

Nabila Aziz ; =)) Thanks sudi singgah.

Cinta PolkaDot berkata...

hi dear.. i tag u untuk join GA..

http://anisnatasha-s.blogspot.com/2012/05/1st-mini-giveaway-by-lieyna-rosli.html

Cinta PolkaDot berkata...

i ada tag u :)

http://anisnatasha-s.blogspot.com/2012/05/1st-mini-giveaway-by-lieyna-rosli.html

Cik Eykaa berkata...

gud info :) thanks dear ..

Zatty Lutfi berkata...

Cinta PolkaDot ; i'll join you. Nak study dulu pasal GA ni. Hehe.

Zatty Lutfi berkata...

Cik Eykaa ; Wc sweetie. Thanks sudi singgah. =)

uncHa berkata...

nice..suka sangat :)

Zatty Lutfi berkata...

uncHa ; Thanks sudi singgah! ^_^